شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

۲۸ مرداد

تنها گناه من وگناه بزرگ و بسیار بزرگ من این است که صنعت نفت ایران را ملی کردم و بساط استعمار و اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی عظیم ترین امپراطوری استعماری را از ایران برچیدم . . حیات من ومال من و موجودیت من و امثال من در برابر حیات و استقلال و عظمت و سر افرازی میلیون ها ایرانی و نسل های متئالی این ملت کوچکترین ارزشی ندارد. آنچه می ماند حیات و سرافرازی این ملت مظلوم و ستمدیده است. ( دکتر محمد مصدق )
۲۸ مرداد ۱۳۳۲ روز تلخی در تاریخ معاصر ایران میباشد که با نام " دکتر محمد مصدق " عجین شده است . در این روز کودتا چیان با حمایت سرویس های اطلاعاتی بیگانه و .. دولت قانونی و مردمی مصدق را سرنگون کردند . ملتی که تاریخ گذشته خویش را نداند مجبور به تکرار آن است.
امروز با گرامیداشت این سرباز وطن به" صدای مصدق" گوش میدهیم از فرا سوی زمان همچنان به گوش می رسد:
هموطنان عزیز! یک اصل ثابت و تغییر ناپذیربرای حکومتی که به افکار عمومی تکیه دارد این است که هر وقت با مشکلی روبرو می شود به منبع قدرت و سرچشمه لایزال نیروی ملت متوجه می گردد.....
   برای شنیدن صدای رهبر نهضت ملی به به این نشانیبروید. برای دریافت سخنرانی مجاهد نستوه شادروان آیت الله طالقانی در باره دکتر مصدق به صورت فایل PDF  به این  نشانی بروید.

چهارده مرداد روز مشروطیت

هزار پرده درید استبداد در ایران
هزار شکر که مشروطه پرده پوش آمد
برای فتح جوانان جنگجو
زدیم جامی باده وفریاد نوش نوش آمد
چهاردهم مرداد سالگرد پیروزی مردانی که زندگی در سایه استبداد را بر نتابیدند،روزی که ازخون جوانان وطن لاله دمید ،روز ستارخان" شیخ محمد خیابانی " " زینب پاشا " روز صوراسرافیل روز ملک المتکلمین و دهخدا روز" میرزارضا کرمانی "عارف قزوینی ،روز آذربایجان و گیلان وبختیاری روز ایران روز مجاهدان رشیدی که هنوز صدای سم اسب آنها در کوچه های تاریخ شنیده می شود. روز پیروزی عدالت خواهان روز مطبوعات آزاد ،روز ماندگاری ملت ایران ، روز آنهایی که نیستند اما نامشان هست....
یکصد و یکمین سالگرد پیروزی نهضت مشروطه بر ملت سرفراز ایران مبارک

 

در مکتب شیخ

ظالم بمرد و قاعده زشت او بماند     عادل برفت و نام نکو یادگار کرد

سعدی

روز پدر

روز میلاد قهرمان عدالت و صبر و قربانی جهل و تعصب علی ( ع ) و روز پدر است.
پدرم سالهاست که رفته است . امروز را به یاد او خانه را معطرو آذین می کنیم، شمعی را به یاد شمع وجودش می افروزیم ، میدانیم که حضور دارد یادش را گرامی می داریم...
و علی صدای رسای عدالت!!
عفو و بخشش زکات پیروزی است .
گفت:" دستم خالی است.چیزی ندارم به غیر از شمشیر و شتر و یک زره ."
پدر عروس گفت: "شمشیرت را برای جنگ می خواهی ، شتر را هم برای ابکشی و مسافرت می ماند زره."
زره را فروخت چهر صد درهم. یک دست لباس کتانی ، یک پوست گوسفند دباغی نشده ...... شدند مهریه فاطمه. همه چیزش را داد برای همسرش.
رفته بود مداین. دهقان ها و کشاورزها که فهمیدند آمدند استقبالش، جلوی اسب می دویدند.
پرسید: "این چه کاری است که می کنید؟" گفتند:"ما به بزرگان خودمان این گونه احترام می کنیم."
گفت:" اینگونه فقط خودتان را تحقیر می کنید،به کسی هم سودی نمی رسانید . شما انسان هستید و آزاد .من هم مثل شما ، این کار را نکنید.
این روزها بسیار کسان از علی و حکومت علی می گویند. به راستی اگر امروز او بود بدینگونه رفتار می کرد؟