شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

۲۸ مرداد

تنها گناه من وگناه بزرگ و بسیار بزرگ من این است که صنعت نفت ایران را ملی کردم و بساط استعمار و اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی عظیم ترین امپراطوری استعماری را از ایران برچیدم . . حیات من ومال من و موجودیت من و امثال من در برابر حیات و استقلال و عظمت و سر افرازی میلیون ها ایرانی و نسل های متئالی این ملت کوچکترین ارزشی ندارد. آنچه می ماند حیات و سرافرازی این ملت مظلوم و ستمدیده است. ( دکتر محمد مصدق )
۲۸ مرداد ۱۳۳۲ روز تلخی در تاریخ معاصر ایران میباشد که با نام " دکتر محمد مصدق " عجین شده است . در این روز کودتا چیان با حمایت سرویس های اطلاعاتی بیگانه و .. دولت قانونی و مردمی مصدق را سرنگون کردند . ملتی که تاریخ گذشته خویش را نداند مجبور به تکرار آن است.
امروز با گرامیداشت این سرباز وطن به" صدای مصدق" گوش میدهیم از فرا سوی زمان همچنان به گوش می رسد:
هموطنان عزیز! یک اصل ثابت و تغییر ناپذیربرای حکومتی که به افکار عمومی تکیه دارد این است که هر وقت با مشکلی روبرو می شود به منبع قدرت و سرچشمه لایزال نیروی ملت متوجه می گردد.....
   برای شنیدن صدای رهبر نهضت ملی به به این نشانیبروید. برای دریافت سخنرانی مجاهد نستوه شادروان آیت الله طالقانی در باره دکتر مصدق به صورت فایل PDF  به این  نشانی بروید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد