شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

یلدا رمز جاودانگی

آنچه ملت ها را از یکدیگر متمایز می سازد مرزهای جغرافیایی و یا مرزهای قرار دادی سیاسی نیست بلکه مردمان بسیار فراتر از این مرزها قرار دارند . مرزهای فرهنگی ایران بسیار فراتر از مرزهای حکومتی قرار دارد.امروزه اعتقاد بر این است که ملت ها درون مرزهای فرهنگی خود زنده اند...
پنج شنبه گذشته صفحه اول بیشتر روزنامه های داخلی مثل روزنامه ایران ( ارگان دولت ) ، همشهری ( ارگان شهرداری ) ،جام جم  ( صدا و سیما ) اختصاص به تصویر و مطلبی داشت بر یاد آوری شب یلدا .
یادمان هست تا همین چند سال پیش نه تنها از این خبر ها نبود بلکه بسیاری به اصطلاح مروجین فرهنگی سعی در بی اهمیت جلوه دادن و یا کمرنگ نمودن چنین مسایلی داشتند.خوشبختانه امروزه بسیاری به این آگاهی رسیده اند که همسوبا باورها و سنت های پسندیده مردم سرزمین خود حرکت کنند.
بنا ندارم در باره شب یلدا و هندوانه ... واین باور که بسیاری میلاد مسیح ع را با شب یلدا همزمان می دانند چیزی بنویسم .اما خواستم بگویم در چنین روزهایی به هر جای ایران سفر کنی احساس  می کنی در ایران هستی و یکی از عواملی که موجب ماندگاری و همبستگی ما ایرانیان فراتر از مرزهای ساختگی گردیده ، همین مراسم و باور هایمان است .
 .. کنون ای گل امید باز آمده
به باغ تهی سرو ناز آمده
به یلدا شب خلق بیدار باش
به راه بزرگت هشیوار باش
.. درودم تو را باد و بدرود هم
یکی مانده بشنو تواز بیش و کم
که مردی نه تندی تیشه است
که در پاکی جان و اندیشه است    
نظرات 1 + ارسال نظر
کاپیتان دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:12 ق.ظ http://carpe.blogfa.com

سلام.... وفا پاینده! هنوز بر سر پیمانیم با تو///فقط آدرسم عوض شده بعد از ۱۷ ماه سکوت نوشتن کمی سخت است . بنوازید مرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد